Θεωρία που αναπτύχθηκε από τον Frederick Herzberg και εστιάζει σε παράγοντες παρακίνησης (motivators) που επηρεάζουν την ικανοποίηση από την εργασία, και σε ένα ξεχωριστό σύνολο παραγόντων υγιεινής (hygiene factors) που επηρεάζουν τη δυσαρέσκεια ή τη μη ικανοποίηση από την εργασία. Οι μελέτες που διεξήγαγε ο F. Herzberg χρησιμοποιήθηκαν για την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς και των κινήτρων των εργαζομένων, καθώς και των παραγόντων που συμβάλλουν στην ικανοποίηση και τη δυσαρέσκεια στο χώρο εργασίας.
Xρήσιμοι Σύνδεσμοι
Harvard Business Review: Ο σύνδεσμος οδηγεί στο κλασσικό άρθρο του F. Herzberg με τίτλο "One more time, How do you motivate employees?".